Gun jij je medewerkers financiële rust?

Inzicht met financiële vitaliteit

Inzicht in financiële vitaliteit draait om de mensen die voor jou werken. Hoe maak jij je bedrijf aantrekkelijker voor medewerkers en hoe houd jij hun talent, expertise en ervaring binnenshuis? Door naast een goed salaris en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden net dat beetje extra te bieden. Met Inzicht door Overzicht. Voor meer focus, rust en ontspanning.

Wat is financiële vitaliteit?

In de huidige krappe arbeidsmarkt wordt het steeds lastiger om nieuwe medewerkers te vinden en je vaste mensen binnen te houden. Wat is de meerwaarde van jouw organisatie? Ofwel: hoe geef jij invulling aan thema’s als duurzame inzetbaarheid en mobiliteit? Met financiële vitaliteit! En dat werkt als volgt.

Uit onderzoek blijkt dat 38% van de mensen die in loondienst werken, financiële zorgen hebben (bron: Willis Towers Watson). Deze ontstaan door een slechte voorbereiding op de gevolgen van verreikende levensgebeurtenissen als een scheiding, arbeidsongeschiktheid, pensioen of overlijden. Zorgen die leiden tot fouten, afnemende productiviteit en loyaliteit, spanningen op de werkvloer of zelfs tot tijdelijke of blijvende uitval.

Jij kunt die zorgen helpen voorkomen. Niet door hun financiële problemen op te lossen, maar met Inzicht door Overzicht. Daardoor:

  • nemen en behouden je medewerkers de regie over hun financiële situatie
  • zijn ze toegerust op de gevolgen van meer of minder werken
  • zijn ze beter voorbereid op de gevolgen van een scheiding, overlijden of pensioen
  • krijgen ze meer en concreter overzicht in hun mogelijkheden
  • zien ze hoe zij hun wensen en behoeften (anders) kunnen invullen
  • krijgen ze meer duidelijkheid in hun financiën en weten ze waar ze aan toe zijn
  • hebben ze minder kopzorgen en kunnen ze beter focussen op hun werkzaamheden
  • worden ze gemotiveerd en gestimuleerd in hun persoonlijke ontwikkeling

Dat is de financiële vitaliteit door Van den IJssel Financieel Advies. De secundaire arbeidsvoorwaarde waarmee je een ontspannen, vitale en gezonde organisatie blijft aanvoeren. En waarmee je oog hebt en houdt voor (het welzijn van) je medewerkers.

 

Hoe werkt het?

Voor je medewerkers bestaat de financiële vitaliteit uit drie stappen:

  1. Invullen van het financieel dashboard dat overzicht geeft in de huidige financiële situatie en inzicht creëert in toekomstige scenario’s. Het toont welke gevolgen een levensgebeurtenis heeft op gebied van inkomen, vermogen, schulden of een hypotheek.
  2. Een eerste gesprek met de medewerker met een controle van de ingevoerde gegevens en het vaststellen van diens vraagstuk, zorgenkindje of probleem.
  3. Een tweede gesprek waarin de diverse oplossingsrichtingen over het vraagstuk aan de orde komen. De medewerker ontvangt een begrijpelijke samenvatting van het gesprek met oplossingsgerichte tips en financieel advies: daarmee is diegene beter voorbereid op de gevolgen van wat de toekomst voor hem of haar in petto heeft.

Jouw medewerker heeft gedurende een jaar onbeperkte toegang tot diens digitale dossier en kan zelf spelen met mogelijke toekomstscenario’s. Om zo nog meer en concreter inzicht te krijgen in de risico’s en mogelijkheden. De tips en adviezen zijn volledig neutraal en niet gekoppeld aan een specifieke financiële of bancaire instelling.

Waarom?

Met financiële vitaliteit onderscheid jij jezelf ten opzichte van je concurrenten. Door net dat beetje extra aandacht aan en zorg voor je (potentiële) medewerkers te geven. Een meerwaarde waarmee jij je als werkgever nog aantrekkelijker maakt en waarmee je invulling geeft aan je maatschappelijke verantwoordelijkheid. Inzicht door Overzicht. Daarom.

Financiële vitaliteit is een dienst waar elk MKB in Utrecht en de Gooi- en Vechtstreek gebruik van kan maken. Het biedt meerwaarde aan elke mvo-ondernemer die invulling wil geven aan een vitaal medewerkersbeleid.

Via een gezamenlijke relatie ben ik met Denise in contact gekomen. Denise heeft mijn moeder bijgestaan en geadviseerd omtrent een vraagstuk over lijfrente en een stukje financiële planning. De heldere uitleg en geschetste scenario’s in jip-en-janneketaal hebben er voor gezorgd dat mijn moeder een weloverwogen besluit heeft kunnen nemen. Wij hebben Denise ervaren als prettig in de omgang, geduldig, kundig en betrouwbaar.

Jessica Beekvelt

Enige tijd geleden hebben we Denise advies gevraagd aangaande onze financiële zaken. Zij heeft ons op zeer deskundige wijze hierin geadviseerd en een heel duidelijke uiteenzetting gegeven over de diverse mogelijkheden. Wij kunnen haar ten zeerste aanbevelen.

Henk

Denise helpt om goed inzicht te krijgen in je financiën. Ze brengt structuur aan, en heeft daarbij de juiste tools (softwareprogramma). Ze stelt de juiste vragen en vraagt door. En heeft daarbij engelengeduld. Vervolgens geeft Denise advies over de mogelijk keuzes die je kunt maken. Zo resulteerde dat bij mij in een aparte zakelijke spaarrekening voor fiscale afdrachten en het bundelen van periodieke betalingen vanaf 1 privé rekening. Denise doet haar werk heel persoonlijk, is gedreven, afspraak is afspraak en misschien nog wel het belangrijkst: ze geeft je vertrouwen. En daarmee heeft ze mijn vertrouwen gewonnen!

Frank Haveman

Van den IJssel Financieel Advies

Boomstede 522
3608 BK Maarssen

06 22 91 99 41

Copyright 2021 © Van den IJssel Financieel Advies I Boomstede 522 3608 BK Maarsen | info@vandenijssel-financieeladvies.nl 06 22 91 99 41

Websitedesign | Designbyelja | Teksten | Angelie-Inkt